Om att skriva en lista... eller två...

Jodå, ni känner oss vid det här laget... Eller mig kanske jag ska skriva. Jag gillar att planera, och skriva en lista eller två... ;)

Packningslistan vet ni ju att jag har sedan tidigare. En excelmatrix där jag kan filtrera ut vilken typ av resa vi ska på. En weekend utan barn, några dagar i skidbacken, husvagnen på sommaren, utomlands... Olika resor med olika typer av packning. Även checklista så som kopiera pass (att inte glömma dem i kopiatorn har sedan förra årets lilla incident lagts till på listan...), ta kort på resväskorna och se till att ha en uppdaterad semesterplan finns också med i matrixen. Underlättar både när man ska packa och när man ska resa.

Nu kan jag checka av "skapa en resplan - översikt" på listan. I den skriver jag upp vilka dagar vi är borta och vad som är inplanerat, så vi får en överblick över vilka dagar vi har saker inplanerade och vilka dagar vi har "fria". Så att dagarna inte bara försvinner på "ingenting", eller blir fullspäckade så man inte hinner vara spontan... Inplanerad spontanitet, finns det något bättre?! 



2 kommentarer:

  1. Man blir glad ����

    SvaraRadera
  2. Hej! Åh så kul att läsa inlägg från dig igen! Toppen med listor! Jag kör 50/50 dvs halva listor o h hälften i huvudet... Inte bra utan skapar stress!!
    Vi hörs!
    Kram

    SvaraRadera